Prodaja
Prodaja
Nabavka
Kadrovi
Finansije
026 4155100 Pon - Pet 08:00 - 16:00 prodaja@gms.co.rs
026 4155100 Pon - Pet 08:00 - 16:00 nabavka@gms.co.rs
026 4155108 Pon - Pet 08:00 - 16:00 posao@gms.co.rs
026 4155109 Pon - Pet 08:00 - 16:00 finansije@gms.co.rs
Proizvodnja
zaštitne i radne odeće
Distribucija
Najpoznatijih svetskih brendova
Najveći proizvođač
odeće protiv toplote i plamena

Radovi na putu i železnici

Prateći rizici u uslovima smanjene vidljivosti

Putevi i železnice

i prisutni rizici.

British Railways (Britanske Železnice) počele su eksperimentalno korišćenje visokovidljive odeće još 1964. godine. Fluorescentno narandžaste jakne, zvane „svitac“, davane su zaposlenima na održavanju pruga. Nakon testiranja, ovaj tip odeće obezbeđen je i za inženjering i druge zaposlene. Mašinovođe su izjavile da su zaposleni bili vidljivi čak i na pola milje u optimalnim vremenskim uslovima. Od tada su standardi unapredili efektivnost i doprineli boljoj bezbednosti zaposlenih u uslovima smanjene vidljivosti.

Loš vid

Može igrati značajnu ulogu u mnoštvu nezgoda i nekad je opasnost najjednostavnija za otklanjanje – korektivne naočare ili sočiva. Vozač ili rukovalac koji ne vidi jasno na daljinu može izazvati sudar sa drugim vozilom ili osobom, ili voziti u opasnost. Takođe se mogu naprezati da vide na daljinu, a da se ne koncentrišu na opasnosti sa boka (npr. drugo vozilo).

Vremenski uslovi

Rad u magli može biti posebno opasan. Nekada je neophodno pauzirati aktivnosti vozila u pokretu dok se magla ne podigne. Osim što stvara blato koje može biti opasno u zoni rada, pljusak takođe utiče na vidljivost, naročito ako vozilo nema brišače. Hladnoća može biti problem ukoliko smrznu stakla na vozilima i ukoliko smrzavaju i tokom korišćenja. Nekada je čak i lepo vreme problem, zbog odsjaja sunca, naročito pri nagloj promeni osvetljenja (izlazak iz tunela i sl).

Izloženost vozilima

Kod gotovo polovine nezgoda sa smrtnim ishodom na putevima, uzrok je bilo vozilo ili pokretna oprema. Najčešća vozila bila su automobili koji su se kretali unapred, odmah zatim građevinski kamioni kretanjem unazad.

Umor

Umor smanjuje opreznost zaposlenog i može uticati na performanse. Greške izazvane padom koncentracije, percepcije, rasuđivanja ili pamćenja su češće. Ljudi mogu postati nestrpljiviji. Na kraju ovo može dovesti do pospanosti ili spavanja. Umor može dovesti do ozbiljnih posledica. Signal može da se previdi, a važno uputstvo ili upozorenje da se pogrešno razume.

Zaštitna visokovidljiva odeća je odeća koju zaposleni nose da bi se unapredila vidljivost od strane drugih ljudi. Najčešće se koristi da upozori vozače ili druge rukovaoce mašina u pokretu na njihovo prisustvo, naročito u uslovima smanjene vidljivosti. Ljudsko oko najbolje reaguje na velike, kontrastne, svetle ili predmete u pokretu. Bolja uočljivost dobija se jasnim kontrastom između odeće i okoline u kojoj se zaposleni nalazi.

Kako se zaštititi?

Odgovarajuća zaštitna sredstva moraju se koristiti unutar radne zone:

  1. Visokovidljiva odeća
  2. Šlemovi
  3. Cipele sa zaštitnom kapom
  4. Antifoni po potrebi

Sva oprema mora biti usklađena sa zahtevima standarda, a odeća mora biti u visokovidljivoj boji, bez obzira da li je u pitanju prsluk, pantalone, bluza ili majica, uz dodatak reflektujućih traka.

Još od 2010. godine, GMS proizvodi visokokvalitetnu HighVis odeću. Zato što su nam Vaša mirna glava i bezbednost najbitniji, naša visokovidljiva odeća usklađena je sa zahtevima standarda SRPS EN ISO 20471 – Veoma uočljiva odeća.